جلسه آموزش ارتقای فرهنگ عمومی با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی برگزار گردید .

در این جلسه که با حضور تعدادی از کارکنان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد ، جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر داوودکمیجانی از اساتید دانشگاه ، ویژگی هاومخاطرات کلی فضای سایبری را در جامعه و همچنین عرصه های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی عنوان نمودند .

ایشان دستیابی سریع و آسان به آخرین اطلاعات ، گستردگی و تنوع را از ویژگی های مهم فضای سایبری دانستند .

وی در مورد نقش فضای سایبری در عرصه اعتقادی گفت : به وسیله فضای سایبری می توان به گنجینه های دینی ، فضای مناسب ، آسان و ارزان برای آموزش های دینی دست یافت . در محیط مجازی می توان فضای مناسبی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی ایجاد نمود.

فضای سایبری 2

ایشان افزودند : فضای سایبری در عرصه فرهنگی ، روی دیگری نیز دارد و آن ایجاد تعارضات فرهنگی است که می تواند زمینه ساز بروز عوارض خطرناکی بر پیکره فرهنگ و هویت ملی ما باشد . لذا برای جلوگیری از تخریب اخلاق اجتماعی و هنجارشکنی در این فضا باید تلاش کنیم و آگاهی های لازم را برای خود و اطرافیان ایجاد نمائیم .

حجه الاسلام کمیجانی در پایان این جلسه تصریح نمودند : جامعه بستر زیستن انسان در دنیاست که سلامت و صلابت آن ، نقش مهمی در سعادت دنیوی و اخروی دارد و حاکمیت سیاسی ، مظهر تجلی اجتماعی یک ملت است و شرط استقلال و آزادی آن  ملت است که فضای سایبری در این عرصه نیز نقش قابل توجهی دارد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373