دانشگاه علمی کاربردی به دنبال ارتقا کارآمدی در حوزه شغلی افراد است

مدیر کل برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت:دانشگاه علمی وکاربردی به دنبال ارتقا کارآمدی در حوزه شغلی افراد است.

IMG_4661

دکترˈ عیسی کشاورزˈ در همایش تجلیل از اساتید مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین که در محل سالن همایش های شهید تاجیک شهرداری این شهر برگزار شد افزود: نگرش و مهارت بزرگترین و مهم ترین موضوعی است که در مجموعه دانشگاه علمی کاربردی دنبال می شود و تلاش داریم تا نسبت به کاربردی کردن علوم بپردازیم.

وی گفت: این دانشگاه زیاد به دنبال نظریه پردازی ،مرز شکنی علوم ، گسترش مرزهای علم ، پرداختن به دانش و فن آوری و رسیدن به رشته های جدید دانشگاهی نیست ، ما این وظیفه را به دانشگاه های بزرگ و حوزه های آموزشی دیگر واگذار کرده ایم .

وی اظهار داشت : همواره این توصیه به مسوولان مراکز علمی کاربردی ارائه شده که ابتدا ظرفیت های شغلی و کاری منطقه را در قالب کمیته های تخصصی احصاء کرده و این نیازها را در قالب رشته های جدید در مرکز علمی کاربردی به دانشجویان عرضه کنند .

وی بیان داشت : ابتدا باید نیازها و علائق هر شهر نسبت به یک رشته دانشگاهی سنجیده شود تا بتوان با تشکیل خوشه های فناوری ، اجرایی ، کاری و کارآفرینی در قالب شهرک های صنعتی کوچک مشکل بیکاری به عنوان بزرگترین معظل جامعه را برطرف کرد.

کشاورز افزود : دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال این نیست که تنها به افراد مدرک کاردانی ، کارشناسی یا کارشناسی ارشد بدهد بلکه تلاش دارد فضای شغلی جامعه را در نظر گرفته و با توجه به نیاز جامعه نسبت به پرورش و تربیت نیروی متخصص و متعهد اقدام کند.

وی افزود : از سال ۴۹ تا ۹۲ به افراد لیسانس مدیریت داده شده ولی برای این افراد فضای شغلی در نظر گرفته نشده ، باید یک رشته کاربردی در دانشگاه ایجاد شود و زمانی که نیاز این رشته به اتمام رسید رشته دیگری معرفی شود .

وی بیان داشت : باید در تربیت افراد متخصص ، از خبرگان و نخبگان تخصصی استفاده شود ، شاید یک استاد و یا عضو هیأت علمی در مراکز دانشگاهی کارآمد باشند ولی ما می خواهیم یک فرد دارای ۳۰ سال تجربه را کنار دست حوزه های شغلی قرار دهیم تا به دانشجویان مهارت بیاموزند .

مدیر کل برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: شهرها می باید نسبت به تشکیل کمیته برنامه ریزی جهت تدوین سند راهبردی نظام آموزش واشتغال بر اساس برنامه پنجم و آمایش نیروی انسانی اقدام کرده و این سند راهبردی را تدوین کنند .

وی تأکید کرد : نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز نیازمند نیرویی متعهد ، متخصص و کارآمد است تا بتواند مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373