سالروز شهادت محمدعلی رجایی و محمدجوادباهنر(هفته دولت)گرامی باد

احیاگران خدمتگزاری

یادونام احیاگران خدمتگزاری به مردم، شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد

هفته دولت یادآور فداکاری های دو معلم و آموزگارمکتب انقلاب اسلامی است . رجایی و باهنر از شخصیتهایی بودند که خود را وقف اسلام و انقلاب کرده بودند . ساده زیستی در زندگی و حکومت داری،تعهد،ایمان ،اخلاص، دوستی و شهادتشان همه را مات و مبهوت کرد . خادمی ملت را افتخاری بزرگ میدانستند . حقیقتا که در همه ابعاد، الگو و اسوه بودند .آنقدر بی ادعا بودند که مردم بدون نگرانی واضطراب با آنها ملاقات میکردند . ارتباط با علما و مراجع بزرگ عصرخود،آنان را را محبوبتر و مردم را امیدوارتر میکرد . تأییدات امام راحل آنها را در خدمتگذاری مصمم تر مینمود .

افسوس که هدف کینه دشمنان اسلام قرارگرفتند و مردم از فیض خدمات آنان محروم شدند ولی خون مطهرشان انقلاب اسلامی را بیمه کرد .

و اما خاطره ای از دکتر شهید باهنر در سفر به ورامین از زبان معاونت فرهنگی-دانشجویی مرکز، جناب آقای سیداحمداحمدی

یاد آن روزها بخیر(تابستان59یا60) حجه الاسلام والمسلمین دکترمحمدجوادباهنر ، وزیرآموزش و پرورش کابینه دولت آقای محمدعلی رجایی بود. سفر این یار انقلاب و امام به شهرستان ورامین از برگهای زرین تاریخ دارالمومنین به حساب می آید . وقتی اعلام شد که وزیر آموزش و پرورش و شاید هم به عنوان اولین وزیردولت اسلامی به ورامین می آیند ، برخلاف تصور بعضی ها که رفت و آمدهای وزرای دولت ستم شاهی را دیده بودند ، حضور یک وزیر بدون اسکورت و تشریفات در میان مردم برایشان غیرمنتظره بود . این خصوصیت ویژه شخصیتهایی است که بقول شهیدمظلوم آیه الله دکتربهشتی(( ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت))

این سفر دکترباهنر به ورامین از چندجهت قابل توجه بود .

1-استقبال اقشارمختلف اعم از فرهنگیان ،کارمندان، کشاورزان،اصناف، دانشگاهیان خصوصا جوانان و روحانیت معظم از ایشان در آن عصروزمان را میتوان کم نظیر توصیف کرد .

2-شوروشوق جوانان که مثل پروانه دورش میچرخیدند و سوال وصحبتهایی که با دکترباهنر بعدازسخنرانی ایشان داشتند، واقعا مثال زدنی بود .برخوردشهیدباهنربا جوانان به گونه ای بود که گویا سالها با او آشنایی و رابطه داشتند .

3-حضور ساده، بی آلایش و مردمی این شخصیت برجسته نظام اسلامی در میان مردم ورامین ، برای همه دوستداران انقلاب اسلامی و جوانان ، الگویی شد و نقل همه مجالس گردید.

4-از صحنه هایی که همچنان در خاطره ها باقی مانده ، دیدار و ملاقات سیدبزرگوار آیه الله محمودی گلپایگانی با شهید عالیمقام دکتر محمدجوادباهنر و خوش وبش و صحبتهایی است که با هم داشتند .

5-محور سخنان دکترباهنر، توحید ، پیروی از ولایت ، تیین خط امام و مسائل روز جامعه و فرهنگ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله در مقابله با فرهنگ آمریکایی بود .

البته سابقه حضور دکترشهیدباهنر در شهرستان ورامین منحصر به این روز نمیشد . ایشان قبل از انقلاب اسلامی نیزبعنوان دبیر دبیرستانهای ورامین به این منطقه رفت و آمد داشتند و برخی از شهروندان و فرهنگیان، افتخار شاگردی ایشان را داشته اند . امیدواریم که با روی کار آمدن دولت یازدهم، راه و رسم شهیدان رجایی و باهنر همچنان ادامه داشته باشد  و با رقم خوردن چشم انداز حماسه اقتصادی ،فصل نوینی از کاروتلاش و خدمتگزاری را برای عمران و آبادی و فرهنگ ایران اسلامی شاهد باشیم انشاالله.

معاونت فرهنگی دانشجویی مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373