نشست هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران با حضور دکتر امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی دکتر امید، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست هم اندیشی با رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران، با اشاره به پذیرش حدود ۴۰ هزار دانشجو در مدت تکمیل ظرفیت دانشگاه، اظهار کرد: خوشبختانه در مدت تکمیل ظرفیت دانشگاه جامع، به واسطه کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی هایی که انجام شد، ۴۰ درصد آمار پذیرش دانشجو افزایش یافت و حدود ۴۰ هزار داوطلب جهت تحصیل در این دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%da%a9

وی همچنین با انتقاد از برخی دیدگاه ها نسبت به روند جذب دانشجو در دانشگاه جامع، با تأکید بر اینکه باید در داخل مجموعه دانشگاه، سیاست های گذشته را تغییر دهیم، گفت: چنانچه سیاست‌های گذشته را ادامه دهیم و به این فکر باشیم که با هر کیفیتی، باز هم متقاضیانی برای ورود به دانشگاه وجود خواهند داشت و عده ای که پشت کنکور مانده اند، به هر حال مجبور به تحصیل در این دانشگاه هستند، اشتباه است و در صورت تداوم قطعا دانشگاه جامع آسیب می بیند.

%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%da%a9

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه «این دانشگاه ویژگی‌هایی دارد که منحصر بفرد است و هیچ کدام از زیر نظام‌های آموزش عالی کشور از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند»، خاطر نشان کرد: مهمترین ویژگی این دانشگاه انعطاف پذیری، دارا بودن ابتکار عمل و عدم وابستگی به سنت هایی است که در دانشگاه‌های کلاسیک کشور وجود دارد.

دکتر امید تأکید کرد: ابتکار، سرعت عمل و فارغ بودن از آن رویه‌های دست و پا گیر معمول از دیگر ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

وی در ادامه به مقایسه تعداد شغل‌های شناخته شده در دنیا با ایران پرداخت و با بیان اینکه «امروز در دنیا 18 هزار شغل شناخته شده در کنار رشته تحصیلی مربوطه وجود دارد»، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران کمتر از ۳ هزار شغل شناخته شده وجود دارد که می توان برای آن ها رشته تحصیلی تعریف کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در صورتی که فرض کنیم بنا به شرایط فرهنگی، دینی و شرایط اقلیمی، جغرافیایی و هر شرایط دیگر ۸ هزار شغل قابل دست یافتن نباشد، اما با توجه به شرایط موجود می توان ۵ هزار شغل را شناسایی کرد برای آنها رشته تعریف کرد و در نهایت آموزش داد. در همین راستا امیدواریم تا پایان سال تحصیلی۹۶-95 بتوانیم ۱۰۰۰ رشته تحصیلی دیگر را تعریف کنیم.

دکتر امید در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به فعالیت‌های بین المللی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در دوره جدید اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه بین المللی در حال انجام کارهای خوبی هستیم. در این زمینه دو نوع تقاضا برای همکاری های بین المللی با دانشگاه جامع مطرح شده است؛ یکی تربیت دانشجو برای کشورهای اطراف و دیگری حضور مراکز اروپایی در داخل کشور و کمک رسانی به دانشگاه در زمینه تربیت نیروهای فنی و ماهر مورد نیاز کشور که در حال بررسی هر دو نوع همکاری هستیم.

وی با اشاره به نیاز کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و آذربایجان به نیروی متخصص، تأکید کرد: با توجه به تصویب آیین‌نامه پذیرش دانشجو خارجی در جلسه شورای مرکزی دانشگاه، امروز این انتظار وجود دارد که رؤسای مراکز علمی کاربردی در این راستا و در جهت جذب دانشجویان خارجی به ویژه از کشور های همسایه تلاش و اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی همچنین با تأکید بر لزوم تجمیع مراکز علمی‌کاربردی و تشکیل مراکز بزرگتر در کشور، گفت: در صورت تجمیع مراکز علمی‌کاربردی، مراکز قدرتمند علمی‌کاربردی تشکیل می‌شوند که این مراکز با برخورداری از امکانات بیشتر و همچنین مدرسان بهتر، می‌توانند اقدامات شایسته‌تری در زمینه مهارت آموزی دانشجویان انجام دهند.

دکتر امید در پایان صحبت‌های خود، با اشاره به تقاضای دانشگاه جامع برای اخذ مجوز دوره‌های ارشد(پژوهش محور)، خاطر نشان کرد: راه اندازی دوره‌های ارشد پژوهش محور در رشته‌هایی خاص و محدود از جمله برنامه‌های دانشگاه است. در همین زمینه درحال رایزنی و گفت و گو با نهادهای بالادستی هستیم تا بتوانیم آن‌ها را توجیه و قانع کنیم تا مجوزهای لازم را صادر نمایند.

در ابتدای این جلسه دکتر حاجی خانی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان تهران به ارائه گزارشی از وضعیت مراکز استان تهران پرداخت و گفت: واحد استانی تهران دارای ۲۰۷ مرکز علمی‌کاربردی فعال است که ۲۰۸ هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: در یکسال گذشته ۱۵۹ هزار ۸۵۰ نفر از مراکز استان تهران فارغ التحصیل شده اند و قریب به ۳۱۸ هزار فقره تأییده تحصیلی صادر شده است. ۲۲۵ پودمان نیز به ستاد مرکزی دانشگاه ارائه شده که از این تعداد با ۷۲ مورد موافقت شده و 78 پودمان مورد تائید قرار نگرفته اند و الباقی هم در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان تهران خاطر نشاطر نشان کرد: ۱۸ هزار و ۴۱۸ نفر از واحد استانی کد مدرسی دریافت کرده اند که کد مدرسی ۵ هزار و ۹۷۹ نفر لغو شده است، در مجموع با احتساب این آمارها، در حال حاضر ۱۲ هزار و ۴۲ نفر مدرس فعال داریم که از این تعداد ۷ هزار ۹۲۱ نفر در ترم جاری مشغول تدریس و فعالیت هستند.

دکتر رامین حاجی‌خانی در ادامه نکاتی را در جهت اصلاح و بهینه سازی فرایندهای دانشگاه در جهت رسیدن به اهداف دانشگاه مطرح کرد وی مراکز نیز به ارایه انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود برای اعتلای دانشگاه و مراکز علمی کاربردی پرداختند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373