یادواره گرامیداشت سردار شهید همدانی و جان باختگان فاجعه منا در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین برگزار شد +تصاویر

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در دهه اول ماه محرم الحرام و با حضور ریاست ، اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و مسئولین شهرستان ورامین مراسم زیارت عاشورا و یادواره گرامیداشت سردار شهید همدانی و جان باختگان فاجعه منا در ساختمان عفاف دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین برگزار شد .

در این مراسم باشکوه زیارت پرفیض عاشورا توسط مادحین اهل بیت علیهم السلام قرائت شده و سپس عاشقان حسینی به سینه زنی و عزاداری پرداختند .

در ادامه این مراسم حجه الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی استاد دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین و امام جمعه موقت شهر ورامین به سخنرانی پرداختند .

وی در این مراسم گفت : اعتبارات دنیوی و پست و مقام برای این دنیا ارزشمند است و آنچه برای آخرت ذخیره می شود نوکری امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام و اخلاص در این راه است .

ایشان با اشاره به زندگی بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و مرحوم آیت الله حائری افزود : حضرت امام خمینی(ره) با شنیدن خبر شهادت فرزند دلبندش آقامصطفی گریه نکرد ولی در روضه های حضرت علی اکبر به شدت می گریست . مرحوم آیت الله حائری نیز خود را آزاد شده امام حسین علیه السلام می دانست و همچون دیگر علماء و بزرگان دین، از عزاداران بااخلاص این امام همام بود .

وی با اشاره به اینکه می بایست شیعه واقعی اهل بیت علیهم السلام باشیم تصریح نمود : امام حسین علیه السلام هدف خود را در قیام عاشورا احیای دین جدش رسول الله صلی الله علیه و آله و امر به معروف و نهی از منکر عنوان نمود و امروز ما نیز در مقابل دشمنان امام حسین علیه السلام که به شکل نو و مدرن و در قالب شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی مجازی درون خانواده ها نفوذ نموده اند ، امر به معروف و نهی از منکر را با شرایط و لطافت خودش در بین آحاد مردم احیا نمائیم .

حجه الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی خاطر نشان نمود : این مراسم باشکوه در دانشگاه برگزار می شود و باید بدانیم دانشگاه امام حسین علیه السلام که در روز عاشورا و تقریبا طی 8 ساعت موجب احیای دین اسلام شد ثمره های فراوانی همچون سردار شهید حاج حسین همدانی و مدافعان حرم زینب سلام الله علیها را داشته است و امروز در مقابل دشمنان دین که اخلاق و عاشورا را هدف رفته اند، کمترین وظیفه ی ما امر به معروف و نهی از منکر می باشد .

امام جمعه موقت شهر ورامین در ادامه گفت : عزاداری و سینه زنی برای امام حسین علیه السلام مقدمه ای است برای فهم صحیح مکتب عاشورا و می بایست از نایب بر حق امام زمان (عج) و ولایت فقیه حمایت کنیم؛ چرا که این نعماتی که امروزه در میهن اسلامی شاهد هستیم به برکت ولایت فقیهی است که اجازه نمی دهد خودش و امتش زیر بار ذلت و ظلم برود .  ایشان همچنین از مسئولین برگزاری این مراسم تشکر نمودند .

در پایان این مراسم از عزادارن حسینی، پذیرایی به عمل آمد.

IMG_9707 IMG_9720 IMG_9740 IMG_9746  IMG_9764 IMG_9768 IMG_9771 IMG_9788 IMG_9790 IMG_9822

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندهای مهم

تماس با ما

آدرس مرکز شماره 1 (خواهران) :

ورامین-میدان رازی-ابتدای بلوار رسالت-جنب آتش نشانی-ساختمان شهید مهتدی-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره های تماس :36220146 – 36229945    – کدپستی 3371739974

آدرس مرکز شماره 2 (برادران) :

ورامین-بلوار رسالت-مجتمع عفاف-مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین

شماره تماس:36220091

 

آدرس مرکز نقشه

تمام حقوق برای دانشگاه علمی کاربردی ورامین محفوظ میباشد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pesarek2/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373